De nieuwe Hyundai i30 heeft een scherpe en moderne lijn. Ten opzichte van zijn voorganger is hij iets langer en breder geworden, maar ook iets minder hoog, waardoor hij een stuk sportiever oogt.
De duurdere versies van de i30 hebben moderne voorzieningen, zoals het flex-steer-systeem waarmee de mate van stuurbekrachtiging kan worden ingesteld en een sportstand waarmee de motor directer op het gaspedaal reageert.
Verschillende uitvoeringen. De Hyundai i30 is in drie- en vijfdeurs uitvoering verkrijgbaar en ook als stationwagon. Er is keus uit twee 1.6 liter motoren, een diesel van 128 pk en een benzinemotor van 135 pk. Beide versies zijn te combineren met een handgeschakelde zes-versnellingsbak of een zes-traps-automaat.
De Hyundai i30 is standaard al compleet uitgerust met LED dag-rijverlichting en audiobediening aan het stuur. De duurdere versies hebben ook nog eens parkeersensoren en cruise control. De i30 is in de benzine-versie verkrijgbaar vanaf € 17.995 en de diesel vanaf € 20.495,--. De meerprijs voor de stationwagon bedraagt € 1.500,--.
Modern interieur. Net als bij andere Zuid-Koreaanse auto’s als de Kia is de kwaliteit van het interieur van de Hyundai i30 enorm verbeterd ten opzichte van de vorige versie. De stoelen zijn comfortabel en bieden voldoende zijdelingse steun.
De ruimte binnenin is, ook achterin, méér dan voldoende. De bagageruimte is met 80 liter toegenomen tot 378 liter.
Met de nieuwe i30 gaat Hyundai in het G-segment de concurrentie aan met de gevestigde modellen als de Volkswagen Golf, de Ford Focus en de Opel Astra.