De vernieuwde Audi Q7 heeft een 3.0 TFSI zescilindermotor met compressor, naar keuze met 272pk/400 Nm of 333 pk/440 Nm. De motor is gekoppeld aan een Tiptronic-automaat met maar liefst acht versnellingen. Hierdoor kan de kracht van de motor optimaal worden benut, wat zichtbaar wordt in een lager brandstofverbruik. Volgens Audi bedraagt de besparing dankzij de automaat 5 percenten. Ook door energie te herwinnen bij het remmen gaat de Audi Q7 zuiniger om met brandstof: hij gebruikt 10,7 liter per 100 kilometer. De topsnelheid bedraagt 225 km/u, en je zit binnen 8 seconden op 100 km/u.
In de versie met 240 pk/550 Nm dieselmotor, de 3.0 TDI, gaan de technische verbeteringen nog veel verder. Het gewicht van de motor is 25 kg lager en hij is voorzien van een nieuwe turbo die sneller reageert. Bovendien is de warmtehuishouding verbeterd. De 3.0 TDI werkt samen met een start- en stopsysteem dat op papier een winst oplevert van 0,3 liter. Alles bij elkaar is het verbruik van de 3.0 TDI door de aanpassingen teruggebracht tot 7,4 liter per 100 kilometer. Hiermee komt de Q7 3.0 TDI voor de overheid in aanmerking voor een B-label. Zijn topsnelheid is 218 km/u.