Citroën heeft met de C5 echt een andere auto ontworpen. Het is niet de zoveelste variatie op een ander model, maar een volledig nieuw model met verfrissende eigenschappen en bijzondere details.
De Citroën C5 ziet er aan de binnenkant prima uit. De auto is ruim en comfortabel en de stoelen zitten prima. Er is voorin opvallend veel beenruimte aanwezig, zonder dat dit ten koste gaat van de beenruimte achterin. Bovendien is er ook genoeg hoofdruimte en biedt de auto vele, voor Citroën, nieuwe snufjes. Opvallend aan de C5 is bijvoorbeeld het stuur waar in het midden diverse knoppen zijn aangebracht waarbij bijvoorbeeld cruise control en het audiosysteem bediend kunnen worden, zodat de bestuurder niet langer zijn of haar handen van het stuur hoeft te halen om dit te bedienen. Dat komt vanzelfsprekend zowel de veiligheid als de comfort ten goede.
De C5 is beschikbaar met de traditionele stalen vering maar ook met de Hydractive vering, die door Citroën verder ontwikkeld is in de afgelopen jaren. Door enkele aanpassingen is de auto veel stabieler geworden, zonder dat dit ten koste is gegaan van de comfort. Door dit speciale systeem is geen weg te lastig voor de C5. Wegen vol met kuilen en hobbels, lijken door de auto te worden gladgestreken, zo gemakkelijk gaat de auto er overheen.
De Citroen C5 blinkt met name uit op het gebied van comfort en ruimte en rijdt bovendien erg zuinig.