De Hyundai i20 is op een aantal punten verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. Hij ziet er van binnen en van buiten leuker uit en is standaard compleet uitgerust.
De nieuwe i20, die in een fabriek in Turkije gebouwd wordt, is bijna zes centimeter langer geworden, maar de hoogte, breedte en wielbasis zijn gelijk gebleven. Hij is scherper gelijnd, waardoor hij een stoerdere uitstraling heeft.
Verschillende uitvoeringen. De Hyundai i20 is verkrijgbaar in een drie- en een vijfdeurs uitvoering. Er zijn twee benzinemotoren: een 85 pk sterke 1.2 liter, bediend door een vijfversnellingsbak, en een 100 pk sterke 1.4 liter motor met een zes-versnellingsbak of een vijf-traps-automaat. De eveneens verkrijgbare 1.1 liter driecilinder dieselmotor levert in combinatie met een zes-versnellingsbak een vermogen van 75 pk.
De i20 heeft in de duurste uitvoering, de Catcher, onder meer ook nog eens een lederen stuurwiel, LED dag-rijverlichting, een achteruitrijcamera, regen- en lichtsensoren en cruise control. De Hyundai i20 is verkrijgbaar vanaf € 12.995,-- in de benzine-uitvoering en vanaf € 14.695,-- als diesel.
Keurig interieur. Voor de Hyundai i20 zijn allerlei nieuwe bekledingsstoffen leverbaar. De duurste uitvoeringen hebben zwarte sierpanelen in hoogglans en de meters in het dashboard laten zich goed aflezen.
Alleen is het materiaal van het dashboard wel erg dun, waardoor het aan de bovenzijde gemakkelijk in te drukken is. De i20 heeft voldoende hoofd- en beenruimte, ook achterin.
De kofferruimte is met 295 liter groot genoeg voor het B-segment, waarin bijvoorbeeld ook de Volkswagen Polo en Opel Corsa vallen.